dinsdag 27 maart 2012

Ding 30. Google Books en E-books

Met Google Books was ik al bekend, af en toe is het handig om te gebruiken als je op zoek bent naar een bepaald boek, maar ik maak er niet veel gebruik van. Ik ben sowieso niet zo'n fan van digitaal boeken lezen, het trekt me helemaal niet, ik heb ook wel een reader op mijn smartphone, en ik heb wel eens een e-reader uitgetest maar erg prettig lezen vind ik het niet. Doe mij maar gewoon een fijn analoog boek, die ik lekker op de bank, in bed of in de zon kan lezen, waar ik gewoon een boekenlegger tussen kan doen, een boek waar ik lekker in kan bladeren, aan kan ruiken en die ik in m'n boekenkast kan zetten of terug breng naar de bibliotheek. Op zich vind ik de Gooreader nog wel aardig, een digitaal boekenplankje die je kunt ordenen. Maar omdat ik geen boeken van een scherm af wil lezen, zal ik er geen gebruik van gaan maken. Voor de bibliotheek en haar klanten ben en blijf ik uiteraard wel op de hoogte van de ontwikkelingen van e-books e.d. Ik verwijs een klant wel eens naar de eregalerij ebooks. Ook vind ik de website http://www.gratis-boek.nl/ een mooie overzichtelijke site, hierop staan gratis te downloaden nederlandstalige ebooks.

1 opmerking: