zaterdag 10 januari 2009

Ding 2. Wat eigenlijk ding 1 is

Inmiddels heb ik ontdekt hoe het met de dingen zit.
Ze staan gewoon overzichtelijk vermeld op de 23dingen sbmf website, onder het kopje 'dingen'. Mijn eerste (onderstaande) ding hoorde eigenlijk bij ding 2. Ik zal daarom nu nog een stukje typen over het echte eerste ding.
De bedoeling hiervan was om de website te lezen en te ontdekken waar 23 dingen over gaat. We zullen in 23 stappen worden ingeleid in de wonderlijke wereld van web 2.0. Tijdens mij, nog niet zo lang geleden afgeronde, cursus internetvaardigheden bij Maartje, is het web 2.0 al kort aan bod gekomen. Het staat vooral in het teken van het online delen van allerlei soorten informatie, bestanden en media met anderen. Ik was al wel bekend met zaken als weblogs, chatten, communities, het delen van foto's via flickr en hyves. Maar veel is mij nog onbekend zoals het delen van bookmarks, taggen en dan is er nog zoveel meer waar ik geen weet van heb. Ik denk dat het een interessante ontdekkingstocht gaat worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten