dinsdag 7 april 2009

Ding 14. Instant Messaging


Sinds we thuis internet beschikbaar hadden ben ik ook aan het chatten. Eerst via ICQ, later via msn, omdat dit bekender werd en bijna iedereen dit ging gebruiken. Mijn moeder was er wel blij mee, de telefoonrekening ging drastisch omlaag. Sinds een paar jaar chat ik nog maar sporadisch. Ik heb meestal msn wel aanstaan, maar zelf sta ik dan als offline, zodat anderen niet zien dat ik online ben. Ik vind het handig omdat je via het msnvenster kunt zien of je nieuwe mail hebt (in mijn hotmail), en zo snel je mail kunt bekijken. Ook is het handig als ik snel iets af wil spreken of iets met iemand die online is wil delen. Ik houd geen lange gesprekken meer, ik vind het onpersoonlijk en ook al zijn er veel emoticons en smilies beschikbaar, het komt toch meestal niet helemaal over hoe jij het bedoelt. Voor doeleinden als al@din is het wel weer hartstikke mooi. Je deelt informatie, je hoeft er geen emoties in kwijt te kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten