woensdag 20 mei 2009

Ding 22. Bibliotheek 2.0


Bibliotheek 2.0: dit is toch het hele ding waar deze cursus eigenlijk om draait? Dat we ons er van bewust zijn dat de wereld razendsnel veranderd en dat we hier als bibliotheek goed mee om kunnen gaan en ons er op aan kunnen passen. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden, maar hier moeten we ons dus wel bewust van zijn. Ik denk dat deze 23dingen ons hier zeker mee heeft geholpen. Zelf werk ik pas relatief kort in de bibliotheek, en zijn de veranderingen niet enorm groot, ze zijn logisch. Maar ik kan me voorstellen dat het voor collega’s die al jaren in een bibliotheek werken enorme stappen zijn. Het is ook een grote stap in de goede richting dat we deze cursus mogen volgen, ik hoop dat er een goed vervolg op komt! Het zou zonde zijn als we met deze kennis niets gaan doen. Maar ik heb goede hoop, ook omdat er nu een werkgroep gevormd is. Het is mooi om te zien dat er op ning zoveel leden (2803) zijn en dat er actief wordt gediscussieerd. Men is er toch echt wel mee bezig. Ook als je op google zoekt op bibliotheek 2.0 krijg je enorm veel bijdragen. Ik denk dat het tot steeds meer bibliotheken doordringt dat men niet om 2.0 heen kan. En terecht.

1 opmerking:

  1. Er is inderdaad veel discussie in bibliotheekland: nu nog de invoering.

    BeantwoordenVerwijderen