zaterdag 23 mei 2009

Ding 23. Evaluatie


Het zit er alweer op! 23 dingen leken zoveel, maar het is alweer voorbij. Vond het erg leuk om te doen, vooral het bijhouden van de web-log en het lezen van die van collega’s. Het is een blijvend document, wat je altijd weer even kunt raadplegen. Ik dacht dat ik al vrij veel wist van nieuwe ontwikkelingen op het internet, maar ik heb veel nieuwe dingen ontdekt, zoals RSS feeds, Delicious, Netvibes en Librarything.
Mijn favoriete dingen waren het bijhouden van de web-log, foto’s bewerken (ook al kostte het erg veel tijd), wiki’s, Librarything en de sociale netwerken.
In het begin lag ik prima op schema en deed trouw uitgebreid m’n ding. Na een tijdje liep ik wat achter en moest ik een aantal dingen in een korte tijd doen, toen heb ik er per ding iets minder tijd ingestoken, wat op zich jammer is, maar anders was het niet gelukt. In sommige dingen heb ik me dan ook niet grondig verdiept, maar in ieder geval wel kennis van genomen. Ik zie voor de bibliotheek vooral mogelijkheden in het sociale aspect wat betreft de catalogi en ook op de website. Het zou een goede zaak zijn als de klanten (meer) mee kunnen denken en zelf zaken kunnen toevoegen. Ik zie ook veel mogelijkheden voor het bereiken en het werken met jongeren, zoals Hyves en Youtube.
23dingen was voor mij een leuke en leerzame ervaring, soms frustrerend qua tijdnood, soms iets te veel leeswerk en enkele dode linkjes, maar het is een prima manier om de dingen te ontdekken! Op naar het gebakje..

2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Je was een enthousiaste deelnemer en ik zie ook beslist mogelijkheden voor jou bij het toepassen van de 23 dingen m.n. wat betreft het bereiken van jongeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog heb je gemaakt, en gefeliciteerd met het afronden van 23dingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen