donderdag 19 maart 2009

Ding 7 en 8. Foto’s bewerken

Op fotoaanpassen.nl wilde ik een karaoke foto bewerken. Ik heb het in de ‘polaroid foto effect’ gezet, en daarna had ik er tekst in glittertekst toegevoegd. Toen ik het opsloeg was de tekst niet te zien. Ik dacht dat het er misschien door de glittertekst kwam, dat beweegt, en misschien kan dat niet opgeslagen worden? Toen heb ik de tekst normaal gedaan, maar ook dat was niet meer te zien na ik het had opgeslagen. Ik weet niet zo goed wat ik verkeerd heb gedaan. Nu is de foto niet erg bijzonder.
Daarna ben ik aan de slag gegaan met de image generator. Wat veel mogelijkheden!! Wel wat onoverzichtelijk en lelijk. Ik wilde een leuke ‘prop’ toevoegen aan m’n foto, maar toen moest ik al die pagina’s doorbladeren met allemaal afbeeldingen, dat kostte me echt te veel tijd. Bij collega’s had ik al wat voorbeelden gezien van een tijdschrift met eigen foto, erg leuk. Een beetje aangeprutst en het lukte prima, niets opgeslagen, toen wilde ik een andere foto uploaden en dat lukte steeds niet. Er kwam steeds een foutmelding tevoorschijn, dat het verkeerd was gegaan bij het uploaden van de foto. Nog wat andere foto’s geprobeerd, maar het lukte niet meer. Toen had ik er geen zin meer in, dag erna de draad opgepakt, maar weer dezelfde foutmelding. Helaas.

De Flickr Toys (ding 7!) vind ik een mooiere site, gebruiksvriendelijker ook. Hier kun je ook zelf een magazine cover maken, maar daar heb je geen bestaande lay-outs en moet je zelf alles bedenken. Ik vind de ‘gallery’ erg leuk op deze site, hier kun je zien wat anderen allemaal hebben gemaakt. Wat een creativiteit zeg, enorm leuk! Ik heb vriendjelief gewarholized en een mozaïek van een aantal foto’s van Bilgaard gemaakt. Ik vermaak me er prima mee, maar voor ik het wist zat ik alweer een paar uurtjes te prutsen..

1 opmerking:

  1. Het is wel eens wat vallen en opstaan, maar je hebt met verschillende websites op dit gebied kennis gemaakt. Ik vind de Warhol en de fotocollage beide wel erg geslaagd zeg.

    BeantwoordenVerwijderen